YouTube Rehberi
*Kapak Fotoğrafı
*Kanal Hakkında Bölümü
*Keywords
*Açıklama
*Başlık
Video Kalitesi
Oluşturduğum Bu İçeriği Başkası Oluşturmuş Olsaydı İzler miyim?
YouTube Platformu üzerinde her gün binlerce konuda binlerce video üretiliyor,
YouTube üzerinde üretilen binlerce içerik arasında bir çoğunu izlemek dahi istemiyoruz veya izlediğimiz içeriklerin ilk dakikalarında sıkılıyor ve bir sonraki içeriği tüketmeye başlıyoruz
Oluşturulan içeriklerimizi analiz etme konusunda kendimize dürüst olmalıyız. Oluşturduğumuz bu içeriği biz değil de bir başkası oluşturmuş olsaydı içeriği tüketir miydi yoksa sıkılır bir sonraki içeriği tüketmeye mi geçerdik.
Oluşturduğum bu içeriği izleyen kişi sonuna kadar tüketir bununla kalmaz beğenir ve abone olur diyebiliyorsanız kaliteli bir içerik oluşturmuşuz demektir. Videomuzu öne çıkardığımızda güzel bir etkileşim Yakalayacağımız anlamına gelir
Video Sıklığı
YouTube kanalınızı bir iş olarak görmenizi ve düzenli içerik üretmenizi ister. Video üretme aralığın kısa ve düzenli ise videolarını daha çok öne çıkarır.
Ne kadar sık ve fazla video atmanız gerektiğini video izlenme analizinize göre kara vermeniz gerekli
oluşturduğunuz bir video;
1.Gün 100
2.Gün 200
3.Gün 300
4.Gün 150
….
..
Şeklinde bir İzlenme katsayısında gidiyorsa sizin Burada günlük gelen izlenmenizin düştüğü gün yeni video paylaşmanız gerekir. Paylaştığımız içeriğin yükselişi sürdüğü sürece yükselişi bozmamak için yeni içerik paylaşmamalıyız.
YouTube ürettiğiniz içeriği ilgilenebilecek kişilerin ana sayfasına düşürür.
Ürettiğiniz 2 içerik aynı anda ana sayfada gösterilmez sadece gösterim tıklanma ve izlenme süresi en yüksek olan 1 videonuza muhtemel içerik alıcılarınızın ana sayfasında yer verir
Bu yüzden yüklediğimiz içerik, içerik alıcılarımızın ana sayfasına düşerken yeni video yükleyerek onun geri plana düşmesini sağlamamalıyız
YouTube Üzerinde bir içeriğiniz fazla öne çıkar ve tutunursa geçmişte attığınız videolar öne çıkmaya başlar. Öne çıkma potansiyeline sahip videolarımızın önünü kesmediğimiz sürece videolarımız izlenmeye devam eder
Kanal hakkında bölümünün önemi
Kanal hakkında bölümünü düzenlerken kanalınızın ilgili olduğu popüler kelimler ile cümleler kurarak tanıtmaya çalışın. YouTube Kanalınız ile ilgili popüler kelimeleri düz bir şekilde hakkında kısmına yazmanız size fayda sağlamaz.
YouTube kanalınız ile alakalı popüler kelimeler ile kurduğunuz cümleler doğrultusunda sizi arandığınız kategoride değerlendirir ve öne çıkarır
Video Açıklamaları
Video Açıklaması bölümünü düzenlerken videonuzun ilgili olduğu popüler kelimler ile cümleler kurarak anlatmaya çalışın. YouTube Videonuz ile ilgili popüler kelimeleri düz bir şekilde açıklama kısmına yazmanız size fayda sağlamaz.
YouTube videonuz ile alakalı popüler kelimeler ile kurduğunuz cümleler doğrultusunda sizi arandığınız kategoride değerlendirir ve öne çıkarır.
İlgili videolarınızı oynatma listesi olarak derleyin ve video açıklamalarınıza ekleyin bu şekilde ilgili daha fazla videonuza ulaşmak isteyen içerik alıcılarınızdan daha çok etkileşim alabilirsiniz.
Oynatma listenize tıklayan bir kişi benzer farklı içerik üreticilerinin videolarını izlemektense sizin benzer videolarınızı izleyebilir.
Doğru Anahtar Kelime Kullanımı
Küçük bir kanalsanız büyük aranma hacimli anahtar kelimelerden uzak durmalısınız.
Çok aranan anahtar kelimelerde büyük kanallar birbirleri ile yarışır biz bu sıralamada çok alt da kalırız ve etkileşim alamayız.
Anahtar kelime kullanımda doğru olan yeni bir kanalsanız küçük hacimli anahtar kelimeler kullanmaktır küçük aranma hacimli içeriğiniz ile ilgili anahtar kelimeleri kullanarak aranma sırasında daha yukarıda bulunabilir ve daha iyi etkileşimler elde edebilirsiniz
Küçük aranma hacimli havuzlarda büyüyerek daha büyük aranma hacimli anahtar kelimelere yönelmek gerekir
Anahtar kelime kullanımında genel kurallar;
Aranma hacmi olan en az 5 etiket kullan
Video başlığında anahtar kelimeleri geçir
Rütbeli anahtar kelimeler kullan.
Rütbeli anahtar kelime nedir?
İçerik paylaşıldıktan sonra YouTube aranmasında videomuzu ile alakalı arattığımız kelimelerde videomuzun çıktığı kelimelere rütbeli anahtar kelime denir.
Dahil olma potansiyelimiz olan yüksek aranma hacimli anahtar kelimeler kullanmak önemlidir ürettiğimiz içerik küçük aranma hacimli havuzlarda tutunduğunda biraz daha büyük hacimli anahtar kelime sıralamasında yer alarak etkileşim getirir
Çok büyük anahtar kelimeler den daha küçüğe doğru hepsi orantılı bir şekilde kullanılmalı
YouTube Video Küçük Resmi Gösterim Tıklanma Oranı Arttır
Video küçük resmi oluştururken asla click bait yapmamalıyız.
click bait yapmak gösterim tıklanma oranımızı kesinlikle arttırır ama kapak ile alakasız sahte bir içerik ile karşılaşan izleyiciler videoyu terk edeceği için ortalama izlenme süresi düşecektir ve videomuz daha az kişiye gösterilmeye başlayacaktır.
Video Küçük Resmi oluştururken içeriğimiz ile alakalı ilgi çekici bir tasarım belirlenmelidir
Video Küçük Resmi oluştururken kesinlikle farklı olmalıyız diğer küçük resimler ile aynı veya benzer tasarımlar oluşturursak videomuz daha az belirgin hale bürünür.
Oluşturduğumuz küçük resimler birbirinden bile farklı olmalıdır. Her zaman birbiri ile benzer yapıda küçük resimler ile içeriklerimizi yayınlarsak potansiyel izleyicimiz izlediği diğer bir videomuz ile benzerliğinden dolayı görmezden gelebilir ve tıklanma sayımız düşer
Video Ortalama İzlenmesi Nasıl Arttırılır?
Kaliteli kurgu, ışık ve ses izleyicilerinizi videoda tutacak etmenlerdir.
Genel video kurgumuz içinde sürekli bir değişim sağlayarak düz bir video sıkıcı bir video olmaktan kaçınmalıyız.
Video kurgumuzda düşündüğümüz veya zaman kaybettiğimiz yerleri yani ara yerleri nefes aralarını kesmeliyiz adım adım anlatmak istediğimiz şeyi sekteye uğratmadan sürekli ve değişken bir şekilde oluşturmalıyız.
Videomuzda değişkenliği sağlayacak en önemli etmenler
Konuşurken takıldığımız Nefes aralarını kesmek
Sabit görüntülerde hafif uzaklaşma yakınlaşma gibi kamera hareketleri sağlamak
Animasyon koymak
Bahsettiğimiz konu hakkında fotoğraf kullanmak
Bahsettiğimiz konu hakkında video kullanmak
Video değişkenliği sağlayarak sabit videodan kaçındık ve böylelikle insanlar videomuzda daha fazla kalmaya başlarlar ortalama izlenmemiz artar.
Evergreen içerik üretmenin önemi
Evergreen içerik youtube üzerinde zaman farketmeksizin sürekli olarak izlenme potansiyeli taşıyan içeriklere denir.
Evergreen içerikler üretmeniz size Youtube aranmaları ile sürekli olarak izlenme kat sayısı getirir
örneğin eğitim videolarına her zaman ihtiyaç olur ve Evergreen içeriktir sürekli olarak belli bir düzende izlenme gelir ama
Yeni çıkmış bir oyunun insanlar tarafından tüketilmesi ve bıkılması kısa sürebilir.
Evergreen olmayan içerikler anlık veya belli bir dönemde aşırı tüketilen içerikler olduğu için kısa zamanda Evergreen içeriklerden daha fazla etkileşim getirebilir.
Evergreen içerik üretmeyi iyi kavramalı ve ona göre yol haritamızı çizmeliyiz